Porządek obrad
2.
Ustalenie porządku obrad.
3.
Zapytania mieszkańców Gminy Zduny do Burmistrza i Radnych.
4.
Przyjęcie protokołu z XV sesji Rady Miejskiej.
5.
Sprawozdanie z realizacji uchwał podjętych na XV sesji.
6.
Sprawozdanie z działalności Burmistrza Zdun w okresie międzysesyjnym.
7.
Sprawozdanie z działalności Komisji Stałych w okresie międzysesyjny.
8.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej na rok 2025.
9.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Zduny na lata 2025– 2040.
10.
Debata nad Raportem o stanie Gminy Zduny w roku 2023 i podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Zdun wotum zaufania.
a)
przedstawienie raportu o stanie Gminy Zduny w roku 2024,
b)
debata nad raportem o stanie Gminy Zduny w roku 2024:
c)
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Zdun wotum zaufania.
11.
Rozpatrzenie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Gminy Zduny za 2024 rok wraz ze sprawozdaniem finansowym:
a)
podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Zduny za 2024 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Zduny za 2024 rok:
1)
- wystąpienie Burmistrza Zdun w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu oraz informacji o stanie mienia komunalnego Gminy Zduny za 2023 r. i sprawozdań finansowych za 2024 r.,
2)
- zapoznanie z uchwałą Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu w sprawie wyrażenia opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Zduny za 2024 r.,
3)
- dyskusja nad sprawozdaniami finansowymi Gminy Zduny za 2024 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Zduny za 2024 rok i informacją o stanie mienia komunalnego Gminy Zduny za 2024 r., oraz przedstawienie opinii Komisji Stałych Rady Miejskiej w sprawie sprawozdania finansowego oraz wykonania budżetu za 2024 r.,
4)
- podjęcie uchwały w przedmiotowej sprawie.
b)
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Zdun absolutorium z tytułu wykonania budżetu na 2024 rok:
1)
- przedstawienie uchwały Komisji Rewizyjnej w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Zdun za 2024r.,
2)
- zapoznanie z uchwałą Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu w sprawie wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Zdunach o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Zdun za 2024 r.
4)
- podjęcie uchwały w przedmiotowej sprawie.
12.
Podjęcie uchwały w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości
13.
Podjęcie uchwały zmieniająca uchwałę nr X.75.2024 Rady Miejskiej w Zdunach z dnia 18 grudnia 2024 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Krotoszyńskiemu w 2025 roku
14.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „Strategii Zrównoważonej Mobilności dla gmin powiatu krotoszyńskiego oraz Powiatu Krotoszyńskiego”
15.
Podjęcie uchwały uchylająca uchwałę nr XIV.118.2025 Rady Miejskiej w Zdunach z dnia 30 kwietnia 2025 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części wsi Baszków, Bestwin i Ruda
16.
Podjęcie uchwały w sprawie składu przedstawicieli Rady Miejskiej do Komisji Odznaki Honorowej
17.
Podjęcie uchwały w sprawie składu przedstawicieli Rady Miejskiej do Komisji Tytułu
18.
Interpelacje, zapytania, udzielenie odpowiedzi na interpelacje, wolne głosy i wnioski.